Маркетолог – це сучасна професія

Думається, що студенти, котрі прийшли на цей науково-методологічний семінар, за кілька годин істотно поновили, поповнили знання з маркетингу. А викладачі нашого університету мали змогу поспілкуватися, обмінятися думками з гостями, які на практиці втілюють у життя сучасні напрацювання в економіці, зокрема в одному із її новітніх напрямків.

Семінар відкрила проректор університету з навчально-виховної роботи А.В. Коротєєва. До речі, Антоніна Вікторівна – економіст за фахом, вона тривалий час очолювала Інститут економіки та менеджменту й одну з його кафедр. Тон зацікавленій і справді професійній розмові задали також директор Інституту С.С. Нестеренко і завідуюча кафедрою маркетингу І.Ю. Кутліна. І в їхніх коротких виступах, і у більш розлогих виступах гостей (про них ітиметься пізніше) зазначалося, що трансформація вітчизняної економіки від командно-адміністративної до ринкової спричинила безпрецедентні зміни в усіх сферах господарської діяльності. Відродження та піднесення економіки нашої країни неможливі без глибоких знань та розумного застосування надбань світової економічної теорії і практики стосовно виробничо-господарчої та комерційної сфер діяльності, вивчення ринку, його структури, формування і функціонування.

Термін «маркетинг» походить від англійського слова «marketing», що означає продаж, збут, ринкова діяльність. Його появу пов’язують із американськими фермерами, котрі, шукаючи ринок збуту продукції, послуговувалися поняттям «Market Getting», тобто «оволодіння ринком». Пізніше це словосполучення дало єдине слово – «маркетинг». Існує багато визначень маркетингу як у класичному, так і в сучасному розумінні. Дехто розглядає його як процес інтегрування (поєднання) зусиль усіх учасників ринку на взаємовигідній основі для формування й задоволення попиту на товари і послуги. Є й інше визначення: це – наукова система організації виробництва і збуту товарної продукції, що побудована на базі попереднього дослідження потреб покупців та споживачів.

Цікавими й дуже повчальними в цьому плані були виступи гостей семінару. Так, генеральний директор Української асоціації маркетингу (УАМ) Ірина Лилик досить предметно і конкретно розповіла про те, яким повинен бути сучасний маркетолог. Відомий в Україні фахівець зазначила, зокрема, що помиляються ті, хто розуміє маркетинг тільки як рекламу, продаж або збут продукції. Це поняття є значно ширшим, воно охоплює цілу сукупність дій і чинників. Загалом відомий науковець Ф. Котлер зводить цілі маркетингу до таких чотирьох напрямів: досягнення максимально високого споживання; досягнення максимальної споживчої задоволеності; надання максимально широкого вибору; максимальне підвищення рівня життя. Зрозуміло, що згадані цілі роблять маркетинг інтегрованою, орієнтованою на споживача та прибуток філософією бізнесу. Цікаво і переконливо презентувала результати маркетингового дослідження «Бути українцем сьогодні: мода, вимушеність або нова цінність?» директор групи компаній Ukrainian Marketing Group (UMG) Наталія Бухалова. Обидві гості семінару відповіли на запитання присутніх, цим самим суттєво доповнивши свої повідомлення-виступи.

Те, що маркетинг є актуальним для будь-якого виду, будь-якої сфери діяльності, переконливо довів виступ директора Інженерно-технологічного інституту нашого університету, професора В.В. Малишева. Він підкреслив міжгалузевий характер сучасних наукових досліджень і необхідність їх економічної підтримки, зокрема знаннями в галузі маркетингу. На прикладі маркетингового дослідження ринку нанопорошків професор показав значення прогнозу обсягів виробництва та розвитку структури ринку, цінового аналізу для планування наукових досліджень і виробництва в наноіндустрії.

До речі, семінар був приурочений до професійного свята тих, хто причетний до маркетингу – Дня маркетолога. Тож на запропонованому Інститутом економіки та менеджменту заході було все, що притаманне будь-якому святу. Були ведучі – першокурсники Лариса Діденко та Таярхан Рашоян. Обоє досить упевнено і ненав’язливо вели програму. Відбулось представлення нового герба кафедри маркетингу інституту. Причому досить аргументовано і цікаво впоралася з цим першокурсниця Оксана Бєлаш. Те, що серед економістів завжди були і є співочі таланти, продемонстрував четвертокурсник-заочник, лауреат багатьох конкурсів Кирило Каплуновський. Хлопець гарно виконав кілька пісень різних за стилем, довівши присутнім, що у нього є не тільки професійне, а й, очевидно, вокальне майбутнє.

Учасникам дійства були вручені сертифікати, що передбачають знижку на ціну товарів, які вподобають студенти.

 

Власний кореспондент

Джерело: Газета «Університет «Україна» № 5-6 (169-170), 2015