Кутліна Ірина Юріївна

Кафедра маркетингу

Посада: професор кафедри маркетингу

Штатн/сумісн.: штатн.

Науковий ступінь: кандидат технічних наук

Стаж педагогічної роботи: більше 20 років

Стаж наукової роботи: більше 40 років

Google Scholar:

ORCID:

Scopus ID:

Біографія

Народилася 7 серпня 1953 року.

У 1977 році закінчила Київський торговельно-економічний інститут за спеціальністю «Товарознавство і організація торгівлі продовольчими товарами».

Відомості про підвищення наукової кваліфікації

З 1982 р. до 1985 р. навчалась в аспірантурі Київського торговельно-економічного інституту. Кандидат наук за спеціальністю 05.18.15 – Товарознавство харчових продуктів з 1986 року. Тема дисертації: «Товарознавча характеристика ферментованної моркви, виготовленної контейнерним способом із використанням чистих культур молочнокислих бактерій».

 

У 1999 році закінчила докторантуру Київського національного торговельно-економічного університету.

Основні етапи педагогічної діяльності

З вересня 2016 до т.ч. – професор кафедри Інституту економіки та менеджменту Університету «Україна»

2014 р. – 2016 – завідувач кафедри маркетингу, професор Інституту економіки та менеджменту Університету «Україна»

2012 р. – 2014 р. – професор кафедри рекламного та виставкового бізнесу ВНЗ «Інститут реклами»

2011 р. – 2012 р. – доцент кафедри менеджменту і маркетингу Київського славістичного університету

2005 р. – 2011 р. – заступник завідувача, доцент кафедри маркетингу Інституту міжнародної економіки та фінансів Міжрегіональної академії управління персоналом

2003 р. – 2005 р. – заступник завідувача, виконувач обов’язків завідувача кафедри маркетингу та рекламних технологій ВНЗ «Інститут реклами»

1998 р. – 2003 р. – доцент кафедри товарознавства та експертизи продовольчих товарів Київського національного торговельно-економічного університету

1996 – 1998 р. – старший викладач кафедри товарознавства продовольчих товарів Київського державного торговельно-економічного університету.

Понад 11 років працювала старшим науковим співробітником, керівником групи в науково-дослідному секторі КТЕІ.

В період 1991-1996 рр. очолювала наукову лабораторію на Київській дослідній станції Інституту овочівництва і баштанництва УААН, надалі працювала там же провідним науковим співробітником, науковим консультантом.

Підвищення педагогічної кваліфікації

1. Національна академія наук України, Державна установа «Інститут економіки та прогнозування». Свідоцтво про підвищення кваліфікації 12 СПК 427908, 2012.

2. ПрАТ ВНЗ «Міжрегіональна Академія управління персоналом». Свідоцтво про підвищення кваліфікації 12 СПК 744535.

3. ПрАТ «ВНЗ «Міжрегіональна Академія управління персоналом». Свідоцтво про підвищення кваліфікації ПК №00127522/000862-16, програма «Маркетинг», 16.12.2016.

4. ТОВ «Наукові публікації», Науково-навчальний центр, «Головні метрики сучасної науки. Scopus та Web of Science», 10 год. Сертифікат № АА 1820/02.04.2021 р.

5. ПрАТ «ВНЗ «Міжрегіональна Академія управління персоналом», «Маркетинг», 7 кредитів, 210 год.  Свідоцтво про підвищення кваліфікації  ПК № 00127522/005164-22 від 21.01.2022 р.

Викладає дисципліни:

  1. Маркетингова товарна політика
  2. Маркетингові комунікації
  3. Поведінка споживача
  4. Інфраструктура товарного ринку
  5. Стандартизація і сертифікація продукції та послуг
  6. Комерційна діяльність

Галузь наукових інтересів:

  1. Розробка продуктових та технологічних інновацій
  2. Товарна інноваційна політика
  3. Управління якістю товарів та послуг
  4. Маркетингова товарна політика
  5. Просування нових видів продуктів

 

Організація науково-дослідної роботи студентів

Керівництво курсовим та дипломним проектуванням, науково-дослідною та педагогічною практикою зі спеціальності «Маркетинг». Підготовка студентів-старшокурсників до участі у науково-практичних конференціях, наукових семінарах, круглих столах, олімпіадах за спеціальністю.

Наукові здобутки

Розроблено нові види продуктів та відповідну нормативну документацію на них (близько 50 технічних умов, технологічних інструкцій).

За результатами проведених досліджень отримано 14 патентів України на винаходи та корисні моделі.

Отримано позитивні результати проведених у медичних та оздоровчих закладах клінічних досліджень нових видів продуктів.

Нові види продукції було презентовано в Адміністрації Президента, в кулуарах Верховної Ради України, на міжнародних виставках «BABY-EXPO».

Офіційний опонент на захисті дисертаційних робіт, представлених на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук (Спеціалізована вчена рада Київського національного торговельно-економічного університету) та офіційний рецензент дисертаційних робіт, представлених на здобуття наукового ступеня доктора філософії в галузі економіки (Спеціалізована вчена рада Міжнародної кадрової Академії – МАУП).

Патенти на винаходи

  1. Патент України № 21292А Напій гарбузово-яблучний “Стевія”. Держпатент України, 1997.
  2. Патент України № 21293А Композиція “Пюре з гарбузів” “Стевія”. Держпатент України, 1997.
  3. Патент України № 21250А Композиція “Пюре з гарбузів з рисом” “Стевія”. Держпатент України, 1997.
  4. Патент України № 21374А Композиція – гарбузи мариновані. “Стевія”. Держпатент України, 1997.
  5. Патент України № 21375А Напій гарбузовий “Стевія”. Держпатент України, 1997.
  6. Патент України № 21418А Композиція – кабачки мариновані “Стевія”. Держпатент України, 1997.
  7. Деклараційний патент “Сік березовий “Стевія”. Держпатент України,
  8. Деклараційний патент “Сік березово-яблучний “Стевія”. Держпатент України,
  9. Деклараційний патент “Сік березово-яблучно-лимонниковий “Стевія”. Держпатент України,
  10. Деклараційний патент “Сік березово-яблучно-лимонниковий. Держпатент України,

Наукові публікації за останні роки

2023

Статті, матеріали та тези конференцій:

Кутліна І.Ю., Герлян Я.С. Окремі аспекти  поведінки споживача в Україні під час війни / Вісник Університету «Україна» (Серія «Економіка, менеджмент, маркетинг») журнал. № 8 (35) 2023. С. 59-70.

2023

Навчальні посібники:

Маркетингові дослідження: навчальний посібник / П.В. Захарченко, А.А. Самойленко, А.В. Кулік, І.Ю. Кутліна. Київ: вид. «Центр учбової літератури», 2023. 234 с.

2022

Навчальні посібники:

Маркетингові дослідження: конспект лекцій / укладачі Кутліна  І.Ю., Завальнюк К.С. – К.: Університет «Україна», 2022. 103 с.

Інфраструктура товарного ринку: конспект лекцій / П. В. Захарченко, О. П. Юдічева, І. Ю. Кутліна. – Київ : КНУБА, 2022.

Маркетинг послуг: конспект лекцій / укладачі Кутліна  І.Ю., Кулік А.В. – К.: Університет «Україна», 2022. 173 с.

2021

Навчальні посібники:

Захарченко П. В., Кутліна І. Ю., Юдічева О. П., Шеремет М. М. Інфраструктура товарного ринку. Практикум. – Київ: Вид-во «Центр учбової літератури», 2021. – 152 с.

Коваленко О.В. Кутліна І.Ю., Олійник Г.Ю. Рекламна діяльність як складова маркетингових комунікацій: навчальний посібник, К.: Університет «Україна», 2021. – 126 с.

2021

Статті, матеріали та тези конференцій:

Кутліна І.Ю., Мороз І.В. Окремі аспекти  стандартизації в системі підприємництва і торгівлі / Вісник Університету «Україна» (Серія «Економіка, менеджмент, маркетинг») журнал. № 4 (31) 2021. С. 86-95.

Кутліна І.Ю., Салухіна Н.Г., Примаченко А.С. Товарознавство в системі маркетингу / Вісник Університету «Україна» (Серія «Економіка, менеджмент, маркетинг») журнал. № 5 (32) 2021. С. 53-62.

Кутліна І.Ю., Герлян Я.С. Окремі аспекти  поведінки споживача в Україні під час війни / Вісник Університету «Україна» (Серія «Економіка, менеджмент, маркетинг») журнал. № 4 (31) 2021. С. 86-95.

2019

Статті, матеріали та тези конференцій:

Сібрук В.Л., Радченко Г.А., Кутліна І.Ю. Формування підходів до управління маркетингом територій на засадах теорії обмежень систем / Збірник наукових праць «Проблеми системного підходу в економіці». Випуск 4(72). Ч. 2. К. : Національний авіаційний університет, 2019. С. 193-199.

2018

Статті, матеріали та тези конференцій:

Кутлина И.Ю., Дробязко С.И., Самойленко Е.В. Функции современной рекламы //Proceedings of Materials of International Scientific Conference Dedicated to the 95th birth anniversary of Professor George Papava MODERN TENDENCIES OF DEVELOPMENT OF ECONOMY AND ECONOMIC SCIENCE (2018, Tbilisi) PUBLISHING HOUSE OF PAATA GUGUSHVILI INSTITUTE OF ECONOMICS OF IVANE JAVAKHISHVILI TBILISI STATE UNIVERSITY, Tbilisi, 2018. – Р. 74-78.

2017

Статті, матеріали та тези конференцій:

1. Кутліна І.Ю., Грищенко Е.М. Конкурентоспроможність продукції меблевої галузі // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Соціально-економічний потенціал України: правове регулювання, проблеми і тенденції розвитку» (Київ, Університет «Україна», 19 травня 2017 р.)

2. Кутліна І.Ю., Герлян Я.С. Товарна політика в системі маркетингу підприємства // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Соціально-економічний потенціал України: правове регулювання, проблеми і тенденції розвитку» (Київ, Університет «Україна», 19 травня 2017 р.)

3. Кутліна І.Ю., Нестеренко С.С., Іванова К.І. Кейс-метод (Case study) як форма інтерактивного навчання // III International Scientific and Practical Conference “Topical researches of the World Science” (June 28, 2017, Dubai, UAE)

2016

Статті, матеріали та тези конференцій:

1. Кутліна І.Ю., Щавлінський Д.О. Функції маркетингової діяльності підприємства // Економіка, фінанси та управління: проблеми та сучасні шляхи розвитку: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Львів, 25-26 грудня 2015 року) / ГО «Львівська економічна фундація». У 3-х частинах. – Л.: ЛЕФ, 2015. – Ч. 3. – с. 25-26.

2. Кутліна І.Ю. Інтегровані маркетингові комунікації у системі просування товару на ринку // Матеріали ІУ Всеукраїнської наук.-практ. конференції ”Інноваційно-інвестиційні проблеми розвитку економіки України”, м. Київ, НАУ, 11 грудня 2015 р.

3. Кутліна І.Ю., Набіуліна А.К. Сучасне маркетингове планування підприємств сфери послуг // Сучасні концепції управління економічним розвитком країни : збірник тез наукових робіт учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Одеса, 22-23 січня 2016 р.) / ГО «Центр економічних досліджень та розвитку». – У 2-х частинах. – О. : ЦЕДР, 2016. – Ч. 1. – 144 с. – С. 95-97.

4. Кутліна І.Ю., Нестеренко С.С. Сутність маркетингового управління підприємством // Proceedings of the II-nd International Scientific and Practical Conference “New Opportunities in the World Science (August 30 – 31, 2016, Abu-Dhabi, UAE)”. – Abu-Dhabi: Rost Publishing, 2016. – № 9(13), Vol. 5. – Р. 19-23.

5. Кутліна І.Ю., Рачинський В.А. Стан та перспективи розвитку вітчизняного ринку дієтичних хлібобулочних виробів // Тези доповідей XVI Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми навчання та виховання людей в інтегрованому освітньому середовищі у світлі реалізації конвенції про права осіб з інвалідністю» (м. Київ, 23-24 листопада 2016 р.). – Ч. 2. – С. 271-272.

6. Kutlina I.Y., Grishchenko E.M., Nesterenko S.S. Merchandising: its Essence and Role in Selling Goods // Proceedings of the III International Scientific and Practical Conference “Science and Education – our Future” (November 29-30, 2016, Ajman, UAE). – № 12(16), Vol.2. – December 2016. – Р. 51-54.

7. Кутліна І.Ю., Нестеренко С.С., Іванова К.І. Тренінг як інтерактивний метод у системі підготовки фахівців // Матеріали ХІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні педагогічні технології та освітні системи ХХІ століття», 8 грудня 2016 р. – Кіровоград, 2016.

2015

Навчальний посібник:

Маркетинг: теоретичні основи маркетингу: навч. посіб. / під кер. та наук. ред. В. Б. Захожая (колектив авторів). – К.: ДП «Вид. дім «Персонал», 2015. – 606 с. Гриф МОНУ. Лист № 14/18-Г-1904 від 17.07.08

Розділи у монографіях:

Kutlina I.Y., Nesterenko S.S. The Quality of the Products and Services in the Restaurant Business Companies / A new role of marketing and communication technologies in business and society: local and global aspects / Ed. by Y. S. Larina, O. O. Romanenko. USA, St. Louis, Missouri: Publishing House Science and Innovation Center, Ltd., 2015. – P. 421-432.

Nesterenko S.S., Kutlina I.Y. Mediaplanning and its Role in the Advertising Campaign in Enterprise / A new role of marketing and communication technologies in business and society: local and global aspects / Ed. by Y. S. Larina, O. O. Romanenko. USA, St. Louis, Missouri: Publishing House Science and Innovation Center, Ltd., 2015. – P. 146-153.

Статті, матеріали та тези конгресів, конференцій:

Nesterenko S., Kutlina I. Studies of the automotive market of Ukraine // Yale Journal of Science and Education, “Yale University Press”, 2015. – № 1(16). – P. 214-222.

Kutlina I., Nesterenko S. Characteristic elements of the complex of marketing communications // Asian Journal of Scientific and Educational Research, “Seoul National University Press”. – 2015. – № 1(17). – P. 209-215.

Nesterenko S., Kutlina I. The essence and the place of advertising in the communications activities of the company / Proceedings of the VII International Academic Congress “Innovation in the Modern World” (Australia, Sydney, 18-20 May 2015). “Sydney University Press”, 2015. – P.461-468.

Kutlina I., Nesterenko S. Features of the marketing mix of the company the real estate market / Proceedings of the VII International Academic Congress “Innovation in the Modern World” (Australia, Sydney, 18-20 May 2015). “Sydney University Press”, 2015. – P. 469-475.

Нестеренко С.С., Кутліна І.Ю., Нестеренко В.І. Дистанційна торгівля та її вплив на поведінку споживачів / Proceedings of the International Scientific and Practical Conference “Topical Researches of the World Science Vol. IV (June 20–21, 2015, Dubai, UAE)”. – Dubai.: Rost Publishing, 2015. – P. 30-34.

Нестеренко С.С., Кутліна І.Ю. Функції маркетингової діяльності на сучасному підприємстві / Proceedings of the International Scientific and Practical Conference “The Top Actual Researches in Modern Science, Vol. III (July 18-19, 2015, Ajman, UAE)”. – Dubai.: Rost Publishing, 2015. – P. 69-74.

Нестеренко С.С., Кутліна І.Ю. Управління маркетинговим контролем на сучасному підприємстві / Proceedings of the International Scientific and Practical Conference “New Opportunities in the World Science” (August 22-23, 2015, Abu-Dhabi, UAE). – Dubai.: Rost Publishing, 2015. – P. 96-99.

Нестеренко С.С., Кутліна І.Ю. Сутність збуту в системі маркетингу підприємства / Proceedings of the II International Scientific and Practical Conference “Scientific and Practical Results in 2014. Prospects for Their Development” (23-24.12.2015, Abu-Dhab, UAE). – Dubai.: Rost Publishing, 2015.

Кутліна І.Ю. Сутність теорії поведінки споживачів / Фінансові аспекти діяльності підприємств в умовах кризи: тези доповідей ІІ Міжвузівської наук. конф., м. Київ, 27 березня 2015 р. – К.: Університет «Україна», 2015. – С. 27-28.

Кутліна І.Ю. Функції маркетингової діяльності підприємства / І. Ю. Кутліна, Д. О. Щавлінський // «Економіка, фінанси та управління: проблеми та сучасні шляхи розвитку»: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Львів, 25-26 грудня 2015 року) / ГО «Львівська економічна фундація». У 2-х частинах. – Львів: ЛЕФ, 2015.

2014

Розділи у монографіях:

Кутліна І.Ю. Основні напрямки зміцнення конкурентоспроможності підприємства / Місце і роль студентської молоді в прискоренні соціально-економічного розвитку. Монографія / за ред. Т. М. Берднікової, Н. О. Євтушенко. – Запоріжжя: ЗНУ, 2014. – 277с. – С. 88-92.

Статті, матеріали та тези конференцій:

Кутліна І.Ю., Хівренко О.О. Прикладні аспекти збуту товарів сільськогосподарського підприємства./ Сборник научных статей «Корпоративный и персональный имидж в дискурсе межкультурных и социальных коммуникаций» / Под научн. ред. проф. Е. А. Петровой. – Москва, Изд-во Академия имиджелогии, 2014. – С. 110-115.

Kutlina I., Khivrenko O. PRACTICAL ASPECTS OF SALES OF PRODUCTS OF THE AGRICULTURAL ENTERPRISE / Материалы первой Международной конференции «Корпоративный и персональный имидж в дискурсе межкультурных и социальных коммуникаций», Киев-Москва, 3-6 февраля 2014 г.

Кутліна І.Ю., Вербій В.П. Використання підсолоджувачів у продуктах, призначених для діабетичного харчування / Тези доповідей ХІV міжнародної наук.-практ. конференції «Актуальні проблеми навчання та виховання людей в інтегрованому освітньому середовищі у світлі реалізації конвенції оон про права інвалідів», м. Київ, ВМУРоЛ «Україна», 19-20 листопада 2014р. – С. 367-368.

Бодюк А.В., Вербій В.П., Кутліна І.Ю. Товарознавчі показники щодо оцінки родовищ будівельних і облицювальних каменів / Збірник матеріалів Міжнародної наук.-практ. конференції «Сучасні технології та особливості видобутку, обробки і використання природного каміння», м. Київ, 23 жовтня 2014 р. – С. 5.

Кутліна І.Ю. Управлінські рішення у розробці стратегії підприємств / Матеріали ІІІ Всеукраїнської наук.-практ. конференції ”Інноваційно-інвестиційні проблеми розвитку економіки України”, м. Київ, НАУ, 11 грудня 2014 р. – С. 17-18.

2013

Статті, матеріали та тези конференцій:

Кутліна І.Ю., Коваленко О.В. Дослідження конкурентного середовища підприємства на ринку транспортно-логістичних послуг / Збірник наукових праць КНЕУ «Формування ринкової економіки». – К.: КНЕУ. – 2013. – №30. – С. 312-320.

Кутліна І.Ю. Теоретичні і прикладні аспекти якості обслуговування споживачів / Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Менеджмент у ХХІ сторіччі: методологія і практика», м. Полтава, 16-17 травня 2013 р.

Кутліна І.Ю. Деякі аспекти якості обслуговування споживачів на ринку пасажирських авіаперевезень / Матеріали ІІ Всеукраїнської наук.-практ. конференції «Інноваційно-інвестиційні проблеми розвитку економіки України», м. Київ, 12 грудня 2013 р. – С. 5-6.

Кутліна І.Ю. Овочеплодові консерви спеціального призначення на основі вітчизняної сировини / Матеріали ХІІІ міжнародної наук.-практ. конференції «Актуальні проблеми навчання та виховання людей в інтегрованому освітньому середовищі у світлі реалізації конвенції ООН про права інвалідів», м. Київ, 20-21 листопада 2013 р.

2011

Навчальний посібник:

Коваленко О.В., Кутліна І.Ю., Потабенко М.В. Реклама. навчальний посібник для студентів вищ. навч. закл. – К.: ДП «Вид. дім «Персонал», 2011. – 98 с. Гриф МОНУ.

Статті, матеріали та тези конференцій:

Кутліна І.Ю. Проблеми якості готельних послуг в Україні / Матеріали міжнародної наук.-практ. конференції «Актуальні питання рекламно-інформаційного забезпечення туристично-рекреаційної галузі у рамках проведення «ЄВРО-2012»» / м. Тернопіль, 15 травня 2011 р., Тернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюя.